Onze Kuurne-Brussel-Kuurne

De Zondag 25 februari 2024

Omdat het niet altijd uit het Belgische Staatsblad hoeft te komen, hebben wij het deze keer met U graag over De Zondag van 25 februari 2024.

Op de tweede pagina daarvan lezen wij immers iets dat volledig in het verlengde ligt van de bijdrage die schepen van Vrije Tijd Germaine Willems (Open Vld) over het dameswielrennen schreef in de huis-aan-huis bedeelde Wielerkalender 2024.

De "Performance Manager" van FDJ-Suez laat in het eerste interview van de bijdrage in kwestie onder meer het volgende optekenen: "Het zou natuurlijk mooi zijn mochten ook de dames Kuurne-Brussel-Kuurne doen, maar intussen is het al 20 jaar dat de vrouwen op de dag van deze wielerklassieker de Omloop van het Hageland rijden, wat ik zelf ook een hele mooie wedstrijd vind".

De liberale schepen houdt in haar aangehaalde voorwoord een pleidooi voor eigen damesklassiekers, los van die van de mannen, en is van oordeel dat de organisatie van Cycling Team Tilt er wel eens zo eentje zou kunnen worden (als die het al niet zou zijn).

Mooi zo in het geboortedorp van Eddy Merckx -en toevallig of niet ook de gemeente waar de halve wereldtop behoorlijk leerde fietsen-!

Maken vandaag zeker deel uit van het publiek: burgemeester Rudi Beeken (wiens woning De Manhaeg langs het parcours ligt), raadsvoorzitter Agnes Van de Gaer, schepen van Vrije Tijd Germaine Willems en gemeente- en politieraadslid Gerry Caluwaerts. Wie onderweg goed kijkt, die gaat ook seingevers zien van Wij Tielt-Winge, zoals Nancy Meerkens.