Wij zamelden zwerfvuil in

Zwerfvuil 2024

Elk jaar opnieuw coördineert fractieleider Kris Cornelissen (Open Vld) de zwerfvuilactie van Mooimakers. ook dit jaar heel wat vrijwilligers op te trommelen voor de zwerfvuilactie.

"Er werden 120 zakken ingezameld en dat is minder dan verleden jaar", zo vertelt de liberale initiatiefnemer. "Een aantal daarvan betreffen eigenlijk geen zwerfvuil, maar ronduit sluikstort zoals kattenbakvulling. Die zaken zijn uiteraard doorgespeeld aan de lokale politie.".

Open Vld afdeling Tielt-Winge deed voor de eerste keer niet meer mee met de actie. In plaats daarvan stuurde Wij Tielt-Winge een stevige delegatie: burgemeester Rudi Beeken, raadsvoorzitter Agnes Van de Gaer, schepen van Vrije Tijd Germaine Willems, raadsleden Gerry Caluwaerts en Kris Cornelissen, BCSD-raadslid Marianne De Mol en militanten Nancy Desmedt, Mario Ebens, Santosh Jacobs, Tamara Lamber, Nancy Meerkens en Paul Nys.

Onze vrijwilligers kwamen werkelijk vanalles tegen tijdens hun speurtocht: blikjes, flesjes, camera, kant-en-klaarmaaltijden, computer, ... . Na de opruimactie kon er nog even gezellig bijgepraat worden met een alcoholvrij drankje én een snoepje waarvan de verpakking gewoon in de vuibak ging in plaats van op de grond.