Plantevent in Meensel-Kiezegem

Wij plant bomen

Op uitnodiging van Forest Fwd stak burgemeester Rudi Beeken (Open Vld) samen met "Wij Tielt-Winge" een handje toe ter gelegenheid van hun aanplantactie op 24 februari 2024.

Samen met de deelnemende bedrijven Yuki, Trane Technologies, AS Adventure, Harol, UCB, Vandersanden, Meliopus en Kim’s Chocolate wordt het Tafelbos daardoor een duizendtal bomen groter.

Wat werd er aangeplant? Zwarte els, ruwe berk, haagbeuk, hazelaar, zoete kers, sleedoorn, zomereik, wintereik, spork, lijsterbes en winterlinde.

Wie nam er zoal deel namens Wij Tielt-Winge? Afdelingsvoorzitter Armand Willems, burgemeester Rudi Beeken, raadsvoorzitter Agnes Van de Gaer, schepen van Vrije Tijd Germaine Willems, fractieleider Kris Cornelissen, gemeente- en politieraadslid Gerry Caluwaerts, BCSD-lid Marianne De Mol en kandidaten Nancy Meerkens, Santosh Jacobs en Nancy Desmedt.

Omwille van diens voorstelling -in behoorlijk Engels- van onze gemeente kreeg onze burgemeester een pluim van de Lubbeekse afdeling van Natuurpunt. Tielt-Winge trekt als landelijke gemeente volop de kaart van de boeren, maar niemand heeft er bezwaar tegen dat er bos wordt aangelegd op gronden die voor de landbouw bestemd zijn, maar daar niet voor geschikt blijken (zoals het terrein in kwestie).