Schepen van Vrije Tijd nodigt U uit

CD Roeland Celis

Schepen van Vrije Tijd Germaine Willems (Open Vld) kan in Tielt-Winge terugblikken op een geslaagde samenwerking rond de erfgoeddag. En omdat stilstaan achteruitgaan is, nodigt zij U meteen al uit voor een volgende spannende activiteit: een optreden van Ping o.d.

"Het sextet begon als een poging om progressieve metal met jazz te verzoenen en brengt muziek van Roeland Celis, die afkomstig is uit onze gemeente", zo deelt een enthousiaste liberale schepen mee. "Ze brengen donkere, overstuurde klanken, pompende ritmes en doorgecomponeerde stukken samen met de rijke harmonie, subtiliteit en improvisatie die we terugvinden in jazz. Een aanrader, niet alleen voor de fans, maar ook voor al wie ietwat avontuurlijker ingesteld is in het leven. Onze burgemeester zal dus zeker van de partij zijn!".

Roeland Celis is docent aan de Luca School of Arts (het Lemmensinstituut te Leuven), en speelt bij Jelle Van Giel’s Close Distance en Lennert Baerts’ Clockx & Sounds en Hast. In 2022 bracht hij het debuutalbum "Celestial Planes" uit, waarmee hij ook al te gast was in De Maere.

Al de bandleden zijn actief in de Belgische jazzscene: Sylvain Debaisieux speelt ondermeer bij Pentadox en Stéphane Gallands Rythm Hunters, Karel Ceulenaere heeft zijn eigen trio met Cyrille Obermüller en Gert-Jan Dreessen en is ook actief in bands als John Ghost en Black Flower, Cyrille Obermüller speelt ondermeer bij Bruno Vansina en Hast, en Gert-Jan Dreessen is als drummer te horen bij Kim in the Middle en in zijn eigen kwartet. De zesde man is de altsaxofonist John O’ Gallagher, die jarenlang actief was in de New Yorkse scene. Zo speelde hij met Joe Henderson, Maria Schneider en Kenny Wheeler.

Ping o.d. bracht debuutalbum "The Vacuum" uit in september 2023 op het Britse Whirlwind Recordings.

U wordt verwacht op zaterdag 27 april 2024 vanaf 20u15 in gc "De Maere"; een toegangsticket kost U € 10, - tot € 12, -. Klik hier voor meer info aub.