Zaak der wegen sportpark

Herlegging sportpark

De gemeenteraad van Tielt-Winge keurde op donderdag 25 mei 2023 de "zaak der wegen" goed in de aanloop van de aanleg van een gemeentelijk sportpark op het Solveld in de deelgemeente Tielt. Eén oppositiepartij onthield zich; de rest van de raad was pro.

"Het project voorziet in de aanleg van een kwalitatieve toegang tot de terreinen vanaf de Rillaarseweg, door een stuk weg heraan te leggen", zo deelt schepen van Vrije Tijd Germaine Willems (Open Vld) mee. "Het is op dat en het volgende gedeelte dat de zaak der wegen slaat. We werken binnen de grenzen van de bestaande rooilijnen, zodat die niet moeten gevestigd of gewijzigd worden. Daarnaast voorziet het project in het volgende gedeelte in het opwaarderen van de bestaande voetweg die parallel met de Rillaarseweg achter de appartementen loopt. Die gaan we deels herleggen, uitbreiden en van materialisatie veranderen.".

Het project takt louter aan op de bestaande wegenis, zodat de bestaande situatie inzake verkeersdoorstroming niet beïnvloed wordt. N-VA, die destijds tot de politieke meerderheid behoorde als het ruimtelijk uitvoeringsplan voor het sportpark werd opgemaakt, onthield zich; allicht een geval van voortschrijdend inzicht.

Deze beslissing kadert in de lopende omgevingsvergunningsaanvraag voor het ganse project, waarover wij U twee maanden gelden al schreven.