OCMW- en gemeenteraad maart 2024

Agnes VDG

Voor de raden van maart 2024 sprokkelde voorzitter Agnes Van de Gaer (Open Vld) achttien agendapunten samen.

"We vatten aan met de OCMW-raad, zoals door ons voorgesteld en eerder dit jaar unaniem aangenomen", zo vertelt de liberale voorzitter. "Op die vergadering staan er drie punten, inbegrepen de goedkeuring van de notulen van de vorige bijeenkomst. Het enige punt eigen aan het OCMW is de inhuring van een nieuw LOI ter vervanging van een andere door de eigenaar opgezegde huur. De gemeenteraad heeft vijftien punten, waaronder het ter beschikking stellen van 't Jongensschool aan het middelbaar onderwijs en de EU Green Deal waarover onze burgemeester vrijdag gaat vergaderen in het Europees parlement.".

Wat staat er daarnaast nog zoal te gebeuren? Schepen van Openbare Werken Gunther Clinckx (Open Vld) rondt het project van de vernieuwde trottoirs in het Wingeveld af en bereidt de nieuwe fietspaden in het zuidelijke deel van de Kriebekestraat voor, en schepen van Vrije Tijd Germaine Willems (Open Vld) laat de aanleg van de sportsite aan het Solveld aanbesteden en stelt een gratis grondafstand voor om Fluvius ter plaatse een elektriciteitscabine te laten aanleggen ter versterking van het net. Burgemeester Rudi Beeken (Open Vld) laat naast de al besproken Green Deal het aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer wijzigen met het oog op het in gebruik nemen van twee bijkomende oplaadpunten voor elektrische voertuigen op het openbaar domein. En voorzitter Armand Willems laat voor Open Vld afdeling Tielt-Winge zelf één van diens afgevaardigden in de vzw Piekfijn Hageland vervangen.

De volledige agenda van de OCMW-raad vindt U hier; die van de gemeenteraad hier.

Iedereen van harte welkom op donderdag 21 maart 2024 vanaf 19u30 in de raadszaal van het gemeentehuis van Tielt-Winge.