Gunther Clinckx

Mandaat
Tweede schepen, schepen van openbare werken, patrimonium, waterlopen, begraafplaatsen en mobiliteit

Gemeente
Tielt-Winge

Polyvalent rapid prototyping technician

Roeselberg 47, B-3390 Tielt-Winge

Gunther en Inneke

Gunther Clinckx (°1980) staat als rasechte Tielt-Wingenaar alle dagen paraat voor onze inwoners.

Zijn stamboom loopt immers terug tot 1585 met Ludovicus Clinckx, zijn zoon Robinus is de eerste waarvan in 1615 als geboorteplaats Sint-Joris-Winge gevonden werd. De zeven volgende generaties zijn ook allemaal geboren in Sint-Joris-Winge, dan schuift het naar Houwaart met zijn betovergrootvader die eind 1800 politiek actief was als Voorzitter Armbestuur en zijn overgrootvader en grootvader Maurice Clinckx tevens ook gewezen schepen in Houwaart. De ouders van Gunther trokken opnieuw naar Sint-Joris-Winge, waar hij opgegroeide. Niettemin waren er talloze bezoeken aan de grootouders in Houwaart.

Houwaart is actueel ook de deelgemeente waar hij met vrouw Ineke Putseys en zoon Florian woont op de Roeselberg in het huis van zijn grootouders.

Gunther is reeds 23 jaar actief bij Commscope (voorheen Raychem, Tyco en Te Connectivity). "Polyvalent Rapid Prototyping Technician" is diens huidige functie; de wereld van het professioneel 3D printen kent  vor hem sinds kort nog maar weinig geheimen. Voorheen was Gunther er actief als bedrijfscoördinator ACLVB en weekendoperator. Door de sluiting van de productiehal en de magazijnen in Leuven is er een opportuniteit gekomen waar zijn dagtaak al flink mee gevuld is. De resterende tijd gaat uit naar de lokale politiek en zijn gezin.

Wat Gunther belangrijk vindt in de politiek is iedereen laten meetellen, van de kleine deelgemeenten zoals Houwaart en Meensel-Kiezegem tot de grote zoals Tielt en Sint-Joris-Winge. Oud en jong met zijn 42 jaren op de teller wil hij er middenin staan. Daarvoor is begrip tonen voor elke bekommernis zeer belangrijk, elk probleem is niet oplosbaar maar verdient van mij wel de nodige aandacht. "Down to earth"-mentaliteit, samen met flinke dosis inzet zorgt ervoor dat onze dorpsgenoten steeds op hem kunnen rekenen.

In zijn weinige vrije tijd kan je hem al eens vinden op KV Mechelen of in één of ander gezellig restaurant: voetbal is zijn passie en genieten doet hij van een lekkere gezellige maaltijd; ook durft hij wel eens een concertje meepikken met vrienden.

Oh ja sociale media, hierop kan je hem ook vinden. Misschien wel iets teveel, maar als hij een probleem tegenkomt, dan wil hij helpen waar hij kan.

"Gewoon doen" was onze slogan; alvast eentje die op zijn lijf geschreven is.

De lokale verkiezingen van 2024 komen er stilletjes aan, maar er ligt in onze gemeente nog heel wat werk op de plank. Laten we dus vooral de focus houden op Tielt-Winge, en niet teveel met “de politiek" bezig zijn.