Wat vindt U van het Hoppin'punt op onze stelplaats?

Tielt stelplaats parking

Het Agentschap Wegen en Verkeer neemt zich voor om het Hoppin'punt op de stelplaats in Kraasbeek verder in te richten en vraagt daarvoor een omgevingsvergunning aan. De beschrijvende nota daarvan vindt U hier.

U kan Uw mening over dat voornemen geven van 23 januari tot en met 21 februari 2024. Het volledige dossier vindt U hier.

En wat vinden wij? Dat vroegen we aan burgemeester Rudi Beeken (Open Vld), die voor Tielt-Winge stemgerechtigd lid is van de vervoerregioraad, de omgeving goed kent en fervent functioneel fietser is.

"Ik ben vierkant tegen", zo luidt het antwoord. "Ter plaatse zijn er ocharme 13 reguliere parkings voor voertuigen en dat is veel te weinig. Door daarvan bijna 25% te supprimeren wordt er geen enkel probleem opgelost. Vandaag zijn die parkings al vervangen door een rudimentaire fietsenstalling waar ik nog geen enkele fiets heb zien staan. De fietsers parkeren zich allemaal aan de overzijde van de parking op het perron, wat de logica der dingen is. Als men iets kwalitatief voor de fietsers wenst te doen, dan moet men dat daar doen als men succes wil oogsten bij de chauffeurs en de fietsers. Nu speelt de Vlaamse overheid die tegen elkaar uit en achter zo'n beleid kan ik niet staan.".

Dit wordt zeker en vast vervolgd!