Brandweerzoneraad maart 2024

Met Christophe D

Op woensdag 27 maart 2024 zijn de burgemeesters van de 32 door de hulpverleningszone Oost van Vlaams-Brabant beschermde lokale besturen vanaf 10u00 uitgenodigd voor de maandelijkse zoneraad.

De vergadering verloopt "op afstand"; online dus. U kan er bij zijn omdat ze live uitgezonden worden op het YouTube-kanaal van de zone.

Tielt-Winge wordt steevast vertegenwoordigd door burgemeester-aanwezigheidskampioen Rudi Beeken (Open Vld), die U graag iets meer vertelt over de agenda van de bijeenkomst. Omtrent de aanwezigheden op de colleges en de raden van de brandweer schreven wij U al verleden maand.

"Er staan zeven punten ter bespreking", zo start de gewezen liberale zonevoorzitter. "We gaan onder meer drie ziekenwagens aankopen, geschat op € 1.050.000, - in totaal. Daarnaast wordt er een overheidsopdracht voor dakwerken aan onze kazernes uitgeschreven, sluiten we aan bij een aankoopcentrale om de komende vier jaar voor een kleine € 100.000, - aan communicatiemiddelen aan te kopen en wordt er een overzicht goedgekeurd van de jaarabonnementen op ASTRID, het mobiel netwerk dat voorbehouden is voor de hulpdiensten en ons € 165.000, - per jaar kost.".

U vindt de volledige agenda van de vergadering hier. Iedereen welkom!

Ook verleden maand kondigden wij U de toenmalige raad aan. Klik hier indien U dat zou gemist hebben aub.