Aanleg fietspaden Kriebekestraat

Overzicht Kriebekestraat

Op 2 februari 2024 start er een openbaar onderzoek omtrent de omgevingsvergunning die burgemeester Rudi Beeken (Open Vld) heeft aangevraagd namens diens lokaal bestuur om de fietspaden in de Kriebekestraat grondig te vernieuwen. Het voorontwerp daarvan dateert intussen van een jaartje geleden.

"Wij hebben deze aanvraag op 17 januari 2024 ondertekend en dan meteen ingediende", zo legt de liberale burgemeester uit. "Op voorstel van schepen van Openbare Werken Gunther Clinckx (Open Vld) worden de fietspaden in het verlengde van de Heikant in Houwaart vanaf het kruispunt met de Haldertstraat (het kruispunt inbegrepen) tot aan de brug over de Motte volledig vernieuwd. Ter hoogte van de opjager van De Watergroep trachten we zelfs over enige afstand ze vrij liggend aan te leggen om zo da busgebruikers enig trottoir ter beschikking te kunnen stellen.".

Er worden hier geen rioleringswerken voorzien. De werken zijn wel vanuit het Copenhagenfonds meegefinancierd. Hogerop in de Kriebekestraat is dat wel het geval. Precies om die reden worden de werken beperkt tot aan de Motte.

Wie een mening heeft omtrent de voorgenomen aanleg van fietspaden en de bijbehorende vegetatiewijziging, die kan die gedurende 30 dagen aan het lokaal bestuur laten weten.

Onze mening? Dit is een goed idee van onze mandatarissen. De inwoners van de deelgemeente Houwaart en de fietsers zitten daarop te wachten.