Fietspaden Kriebekestraat vergund

Grasveldje Kriebekestraat

Zoals beloofd in ons verkiezingsprogramma maakte schepen van Openbare Werken Gunther Clinckx (Open Vld) Zowel in Meensel-Kiezegem als in Houwaart werk van de vernieuwing van de fietspaden.

"In het verlengde van hetgeen wij in de Heikant lieten uitvoeren is nu het zuidelijke deel van de Kriebekestraat aan de beurt", zo legt de liberale schepen uit. "Daar gaan we ter hoogte van de bushalte het openbaar domein uitbreiden; een idee van onze burgemeester. De verkeerspoort en -drempels zullen niet heraangelegd worden, maar de rijbaan gaat wel versmallen. Daardoor kunnen er bredere en veiliger fietspaden aangelegd worden.".

Het college van burgemeester en schepenen reikte op dinsdag 26 maart 2024 unaniem een omgevingsvergunning uit voor het project. Eerder werden ook de rooilijnplannen goedgekeurd en de gemeenteraad sprak zich gunstig uit over de zaak der wegen. Het dossier kan bijgevolg richting aanbesteding gaan.

We maken van de gelegenheid gebruik om ook de bushalteperrons verhoogd aan te leggen om de toegankelijkheid te verbeteren. De fietspaden zullen voor de veiligheid achter de bushaltes om geleid worden. Er worden ook drie bijkomende bomen aangeplant.

Het noordelijke deel van de Kriebekestraat zal later samen met het rioleringsdossier worden aangepakt.