U was fantastisch

Jo en Co

Wij Tielt-Winge kijkt terug op een geslaagd nieuwjaarsevent.

Nog voor de activiteit van start ging zat theater Berg & Dal dermate vol, dat er in de Blerebergstraat toch wel wat verkeershinder was.

Vvvuur-voorzitter Germaine Willems heette het talrijk opgekomen publiek hartelijk welkom en Open Vld-afdelingsvoorzitter Armand Willems voelde zich geroepen tot enige commentaren op de verkiezingsactualiteit.

En toen moest het politieke geweld nog losbarsten met twee burgemeesters op het podium die allebei uitlegden waarom ze in Tielt-Winge wonen, wat er hier leuk is en wat er voor verbetering vatbaar is. De speech van Rudi Beeken daarover werd tot drie maal toe door spontaan applaus van het publiek onderbroken. Maar ook de Oekraïense Iryna Kravets verraste met haar volledig Nederlandstalige toespraak.

Opvallende gasten waren onder meer volksvertegenwoordiger Maurits Vande Reyde, die opgroeide in Tielt-Winge en diens Diestse burgemeester meebracht.

Daarmee lijkt het verkiezingsjaar 2024 op gang getrokken. Mocht U nog willen aansluiten, dan is het toch stilaan het moment ... .

René achter de toog