Wij verminderen ons stadswaterverbruik

Kuifje

Op voorstel van schepen van patrimonium Gunther Clinckx (Open Vld) besloot het college van burgemeester en schepenen op dinsdag 28 februari 2023 unaniem om een overheidsopdracht uit te schrijven voor het boren van een waterput met pompinstallatie aan het gemeentelijke voetbalterrein in de deelgemeente Sint-Joris-Winge.

De opdracht wordt geraamd op € 7.500, -.

"Wij stellen vast dat er al gedurende jaar en dag een zeer hoog waterverbruik is door het levendige voetbalgebeuren op die terreinen", zo verklaart de liberale schepen zich nader. "Door deze investering zullen wij het gebruik van stadwater op die locatie fors kunnen terugdringen waardoor de investering op relatief korte termijn al zal worden terugverdiend.".

Concreet zal de installatie aangewend worden voor de besproeiing van het sportterrein en ongeveer 50 meter diep zijn. Na de aanduiding van de leverancier in de loop van volgende maand zal er een omgevingsvergunning worden aangevraagd. Van zo dra die bekomen is, kunnen de werken -die een tiental werkdagen zullen in beslag nemen- effectief uitgevoerd worden.

Verleden maand kondigden wij U ook al de komst van zonnepanelen aan op die locatie. Die worden al veel sneller verwacht dan deze installatie. Klik hier indien U onze bijdrage daarover zou gemist hebben aub.