Wij investeren 1,8 miljoen euro in nieuwe sportinfrastructuur

Pumptrackdesign

Het college van burgemeester en schepenen heeft op 4 juni 2024 de aanleg van het langverwachte gemeentelijke sportpark in het Solveld in de deelgemeente Tielt aanbesteed in uitvoering van de beslissing van de gemeenteraad van 21 maart 2024..

"De gemeente zal de komende maanden € 1.783.709,76 investeren in de aanleg van een voetbalveld in kunstgras, een Finse piste, een pumptrack en bijbehorende infrastructuur", zo glundert schepen van Vrije Tijd Germaine Willems (Open Vld). "Van de Vlaamse overheid is er een subsidietoezegging van € 157.723,95. Het saldo zal de gemeente zelf ten laste nemen, betaalbaar via de gelden die van de private padeluitbating ontvangen worden.".

Er werden drie offertes ontvangen, waarvan Sportinfrabouw uit Essen de beste kaarten als aannemer kon voorleggen.

"De komende weken kunnen er praktische afspraken gemaakt worden voor de start van de werken", zo bevestigt schepen van Openbare Werken Gunther Clinckx (Open Vld).

Wij houden U verder op de hoogte!