Politieraad mei 2024

Rudi Beeken kermis

Het politiecollege van de PZ 5389 "Hageland" heeft op maandag 6 mei 2024 onder voorzitterschap van burgemeester van Tielt-Winge Rudi Beeken besloten om een politieraad samen te roepen in het politiehuis op woensdag 22 mei 2024 vanaf 19u30.

Van de 15 agendapunten zullen er 13 in openbare zitting behandeld worden; U kan daar bij zijn indien U dat wenst en op die manier naast onze burgemeesters ook onder meer onze raadsleden Gerry Caluwaerts (Open Vld) en Annelore Wuyts (Open Vld) aan het werk zien. U vindt de uitnodiging hier.

"De raadsleden zullen onder andere ingelicht worden over het jaarverslag van de lokale politie dat werd besproken op de zonale veiligheidsraad van maandag 6 mei 2024", zo licht de liberale voorzitter toe. "Daarnaast zijn er nog een resem van aankopen en personeelsaangelegenheden geagendeerd.".

Ook ter beraadslaging: de rekening 2023, maar daarover schreven wij U al eerder.

En nog niet geagendeerd, maar allicht wel op komst: de melding dat de enige Vlaams-nationalist uit Tielt-Winge voortaan als onafhankelijk raadslid zal zetelen, dan wel een herverkiezing omwille van diens ontslag. Door het groot aantal personeelswissels in die partij zijn alle opvolgers immers (opnieuw) uitgeput.

Iedereen welkom!