Oorlogsmonument Sint-Joris-Winge wordt gerenoveerd

Voor en na

In samenspraak met de gemeentelijke technische dienst maakt conservator Jo Peeters (Wij Tielt-Winge) van het Huis van het Belgisch-Frans Verzet werk van de renovatie van het oorlogsmonument in de deelgemeente SInt-Joris-Winge.

"Ik neem het reinigen van de natuursteen voor mijn rekening en de herbelettering", zo verklaart onze vrijwilliger zich nader. "De gemeente zal nadien de witte Franse steen opnieuw invoegen, het voegwerk van de gevelstenen herstellen en ook de natuurstenen trap voorlopig terug vastleggen; die zal op termijn helemaal moeten vervangen worden wegens: versleten.".

U leest het goed als wij schreven "vrijwilliger", want Jo doet het werk helemaal gratis; de gemeente neemt de kosten van de benodigde materialen ten laste (of stelt die ter beschikking).

Zijn deel gaat allicht een drietal weken in beslag nemen en mag alvast gezien worden!

Wie dat intussen ook gezien heeft, dat is ROB TV. Klik hier voor hun reportage over dit onderwerp, waar een goede kijker op de achtergrond ook burgemeester Rudi Beeken (Open Vld) mee aan de slag zal zien.