EcoWerf 2023: unanimiteit

Met Jonathan D

Op woensdagavond 12 juni 2024 boog de algemene vergadering van EcoWerf zich over het in het voorbije jaar 2023 door haar voorzitter, ondervoorzitters, raad van bestuur en administratie gevoerde beleid. Het quorum van de vergadering werd moeiteloos behaald zodat men tijdig kon aanvatten en ook Limburg.net kwam opdagen. Er bleek bovendien volstrekte unanimiteit te zijn van alle 28 lokale besturen en de collega-intercommunale om dat goed te keuren.

Onze gemandateerde Gerry Caluwaerts (Open Vld) blikt tevreden terug: "Sinds de invoering van DifTar in Tielt-Winge kunnen wij ondanks het onbegrijpelijke verzet van Groen op het vlak van ons afvalbeleid zeer mooie cijfers voorleggen; eigenlijk de beste van de hele wereld. En bij uitbreiding is men in onze ganse regio erg tevreden van de aanpak van EcoWerf in het algemeen. Vaak blijken wij het over zowat alles oneens te zijn in de streek, behalve dan voor wat het afvalbeleid van voorzitter Rudi Beeken (Open Vld) betreft.".

Wie graag concreet zicht krijgt op hetgeen de afvalintercommunale in 2023 presteerde, die kan hier terecht voor het goedgekeurde jaarverslag.